Living forward




Lev Framlänges och hitta motivationen!

Ur Christine Thunes bok om livslust, motivation, motion och mat, skriver hon om hur man kan använda sig av bilden ovan som ett verktyg. Thune skriver att varje sida ger stöd åt varandra och är nödvändiga för ett fullvärdigt liv.

Hon påstår att många människor lever baklänges. Att vi människor måste prestera eller ha något innan de ska börja med det de har lust till.   "Jag måste vänta tills barnen blir stora"  "jag måste bara bli smal först" " jag har inga pengar"  "Jobbet/skolan kräver för mycket". Säger hon är exempel på ursäkter till att inte sätta igång.

Hon säger också att i "i själva verket måste du vara den du är". "Då kan du göra det du behöver", "så du kan ha det du önskar"

Hon uppmanar även till att ställa dig frågan när du kommer med ursäkten, "jag hinner inte", att fråga dig själv just då: Har du ens försökt att misslyckats?? Försök igen!

"Du kan förändra ditt liv om du verkligen vill. Du är vad som krävs för att det ska fungera"

Källa: Boken "livslust, motivation, motion, mat", av Christine Thune.

// Pernilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback