5 steps to mind success

Tumblr_lpt6ptu28f1qeqjwgo1_500_large
Programera din självbild för framgång


1. Pausa

Ta ett välbehövligt avbrott från vardagen (du förtjänar det!) och varva ner. Slappna av och ta några djupa andetag. när dina muskler slappnar av blir det lättare och lättare att frigöra din fantasi.

2. Se ditt bästa jag

Föreställ dig att ett annat du står framför dig. Det mest magnifika du som kan föreställa dig - ditt autentiska jag.







Tumblr_lpqun8koib1qjsm4no1_500_large
3. Betrakta

Ta ett ögonblick då du känner dig fullständigt lycklig ditt autentiska jag. Tittapå sättet som ditt autentiska jag står, andas, ler, går och talar. Titta på hur ditt autentiska jag pratar med andra. Lägg märke till hur ditt autentiska jag pratar med andra. Lägg märke till hur ditt autentiska jag hanterar problem och strävar efter mål.














4. Lev som din förebild

Stig in i och bli ditt autentiska jag. Se ut genom ditt autentiska jags ögon , lyssna genom ditt utentiska jags öron och känn hur det känns så bra att leva livet som ditt autentiska jag.

5. Affirmera

Avsluta din programmeringsstund med att under några minuter dagdrömma om på vilket sätt ditt liv kommer att  vara annorlunda när du lever ditt liv mer och mer ur ditt autentiska jag. Du kan föreställa dig att du lever mer autentiskt i en mängd olika situationer från ditt förflutna, nutid, dåtid och framtid.






Källa: Topp hälsa #10

// Pernilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback