Step

Idag tränade jag step. Vilket är en mycket rolig träningsform som utövas till musik.


Det var andra gången som jag provade på samma pass och jag kände att det var roligare denna gången. Dels hade jag fått en bättre känsla för koregrafin och dels hade de andra i gruppen fått det också.


Step är alltså en slags dans/ rörelse till musik. Man lär sig att följa rörelserna till musiken och man känner samtidigt av att man snabbt blir utmattad. Men pga att det är så kul så slutar man inte röra sig.
Step tränas alltså med en stepbräda. Genom att träna step blir man starkare (speciellt i lår och rumpa) och  man får bättre kondition.


Jag rekomenderar att testa step. Och ge inte upp efter första gången, det blir roligare sen när man lärt sig stegen!





// Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback