Spinning & Flow yoga, combine!


Igårkväll körde jag mitt andra spinning pass för veckan och det förvånade nog så var det lättare i fredags när jag körde på morgonen kl.07.00, att ta i med både styrka och tempo! Men kanske var det även för att det var slutet  på veckan.

Jag rekomenderar starkt att träna på morgonen, man blir pigg och alert och så har man ju redan gjort dagens träning, så har man mer tid åt annat på dagen/kvällen med.








Här är lite info om just spinning:
Spinning
Spinning i grupp till medryckande musik. Ett effektivt och roligt sätt att komma i form! Med specialbyggda motionscyklar bestämmer du själv hur tungt det blir. Detta gör att oberoende av träningsbakgrund kan alla träna tillsammans. Träningen är inriktad på kondition.

Man börjar med en uppvärmning med lättare belastning. Sedan följer träning där man växlar mellan sittande och stående på cykeln och simulerar cykling i backar och på raksträcka. Passet avslutas med nedvarvning och stretch. Du kan komma upp högt i puls och svetten kommer att rinna.








Igår kväll efter spinningpasset provade jag på yoga flowing för första gången i mitt liv och det var faktiskt väldigt energigivande måste jag säga! Det var ett lite högre tempo än vad det brukar vara i vanlig yoga, men eftersom jag kunde de mesta  grundställningarna sen innan, så gick det endå hyfsat bra.

Men för er som aldrig provat på yoga förr rekomenderar jag er att ta en lektion i vanlig yoga, fast om du vill ge dig på en riktig utmaning så tycker jag verkligen du borde köra på endå!








Här är lite ren information om själva passet:
Flowyoga

Flowyoga är ett yogapass med koreograferade rörelseflöden. Du upplever ett fysiskt krävande pass där andetaget leder dig dynamiskt från position till position.

Du tränar din smidighet, balans och mentala närvaro.
Passet inleds med andningsträning och avslutas med avslappning. I passen på 70 minuter är avslappningen något längre. Du lämnar Flowyogapasset med mycket värme och energi i kropp och sinne!





Källa: http://Fysiken.nu

// Pernilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback