The Friskis Interview, Niklas Grip


Niklas är taggad


In action!

Intervju- Niklas Grip Boxtränare på Friskis och svettis

Hur länge har du varit ledare?
- två år.

Vad gjorde du innan?
- Cirkelträning, ledare för olika pass i Karlstad.


Vad är det roligaste med att vara friskis ledare?
- Det är roligt att leda en grupp eftersom man kan släppa loss och skapa en kämparglöd tillsammans , att på ett roligt sätt släppa agressioner.

Vilka är dina starka sidor?
-  Jag är tydlig, bra på att peppa och har bra musik.


Vad tycker du är viktigt att tänka på när man är ledare över en grupp?
- Tydlighet, tänker igenom vad man säger och gör innan, tydligt kroppsspråk, jävlar anamma, att man är taggad, välkomnar alla, ser alla och att peppa alla.


Har du gjort något misslyckande någon gång när du haft ett pass?
- Ja. Fast det var mest innan jag börja på friskis, då hade jag glömt av övning en övning och någon gång hade jag glömt musiken.


Hur har du löst situationer då du glömt av dig på något? 
- Försökt att inte skylta med det, köra på som om det var så det var tänkt från början. Försöka ta det med en nypa salt.

Vad tänker du om framtiden? Vill du fortsätta jobba som ledare då eller tänker du starta ett annat pass?
- Funderat på olika. Men funderat på att bli stepledare. Jag tycker att det är kul som det är, så jag tänker fortsätta som det ser ut nu. Är väldigt bekvämt med det passet eftersom det går som en rutin.


Något du vill tillägga?
- Jag rekomenderar att bli ledare, man får bättre självförtroende, man får bättre kntroll över sitt kroppspråk, man får en ”kick” och det är även en bra träning för personlig utveckling och utstrålning som människa.



// Pernilla & Anna


Kommentarer
Postat av: Niklas

Fint jobbat tjejer!

2010-12-02 @ 11:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback