Energy


I söndags tränade jag skivstång (bodypump), spinning och yoga.
Jag passade då på att testa ett energipulver/ proteinpuvler som jag fått på fitness festivalen. se bilden ovan.
Det var ett pulver som smakade multivitamin, som man skulle blanda ut med vatten och som skulle drickas 30 min före träningen.



Jag vet inte om jag bara inbillade mig att jag fick mer ork och energi. Men det kändes verkligen som att jag efter spinningen fortfarande hade ork att köra ett tredje intensivt pass. Dessutom hade jag senare under kvällen svårt att sova.


Så vad är proteinpulver bra för?


För att du ska kunna prestera extra bra, för att din muskler ska orka mer, är det bra att musklerna har fått kolhydrater. Kolhydrater fyller på musklernas energilager och gör att de orkar mera.


Tänk även på
att det inte är nödvändigt att just dricka en proteindryck, utan det går lika bra att äta mat som innehåller mycket kolhydrater. ex bröd, lasange eller ägg.


Fördelen med proteindrycker
är att de är mer konsentrerade på själva ämnet, dvs du måste äta en större mängd mat än hur mycket du behöver dricka, i jämförelsevis.






Källa: halsosidorna.se



// Anna

Kommentarer
Postat av: Linus

Men jag tror inte man gör av med all den energi som finns i sådana drycker på et el två träningspass.

Bättre o äta mat som ni skrev.

Kemiskt är keminskt, det naturliga är nog bättre.

2011-02-07 @ 16:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback