Addiction

Idag är det många som lider av träningsmissbruk. Träningsmissbruk är något som man talar väldigt lite om idag, eftersom alla sporttidningar osv istället talar om hur man ex når den minsta vikten och hur man bygger upp muskler på snabbaste sätt.







Lider man av träningsmissbruk så består nästan varje dag av att träna, ihopp om att få den perfekta kroppen. Livet blir en träning och man blir tillslut så fokuserad på sin egen kroppsfixering att man glömmer bort andra viktiga saker i livet. detta kan på senare tid leda till anorexia (som pernilla skrev om tidigare).


Så botas ett allvarligt träningsmissbruk:
går det så långt så att hälsan far illa så kan man komma in på behandlingshem där de utför ex kognitiv behandlingsterapi, ett sätt att identifiera de bakomliggande orsakerna till missbruket av mat och träning. Man kan även prova på sjukgymnastik, avslappningsgrupper, grupp- och bildterapi.

Det är självklart svårt att bli av med ett missbruk som man inte äns vet om själv.






Anna Anka är ett bra exempel på en som tränar VÄLDIGT mycket.


Anna Anka började sin hälsosamma, sina ovanligt många träningspass när hon var 22 år. Detta gjorde hon i samband med sitt modelljobb. Idag tränar hon 1 timme med vikter per dag, fem gånger i veckan.


- Istället för att unna mig massa godsaker, så unnar jag mig nya kläder och roliga stunder med mina kompisar, menar Anna Anka.





Källa: coachen.se




// Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback