Mirror, mirror on the wall, who's the winner of them all?







Tumblr_lcara3ifbc1qelt0wo1_500_large

Crystal-riches5_large
Titta dig själv i spegeln - så ser en vinnare ut!

Att vara mentalt stark och ha en positiv attityd lyfter både både i jobbet/skolan och privatlivet. Nedan kan du se lite tips som kan hjälpa dig till en starkare självkännsla.
 
Välj några/en av dessa meningar och läs dem högt för dig själv varje morgon. Du blir det du säger!


- Jag är i rätt tillstånd/mående när det väl gäller. Jag hittar mina dagliga strategier för att må och fungera optimalt genom motion, kost och återhämtning.

- Jag har rätt attityd och kan snabbt vända problem och svårigheter till möjligheter och lösningar.

- Jag ältar inte, utan har förmågan att släppa, lyfta blicken och gå framåt.

- Jag fokuserar på det som går att påverka och har samtidigt förmågan att ta bort störningsmoment.

- Jag kan bygga upp ett inre klimat av känslor som lugn, säkerhet och trygghet.

- Jag vet vad jag vill och jag sätter upp tändande och inspirerande mål.

- Jag har en plan och en bra omgivning som stöttar, inspirerar och ger feedback.

- Jag känner glädje och har en ständig önskan om att utvecklas. 


Källa: "Topp hälsa"

 // Pernilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback