Body pump





Bild från idrottsdagen, då vi provade på både body pump och afrodans.


Så var det än en gång dags för veckans bodypump-pass, eller som man säger på svenska: skivstång.

Jag har tidigare haft ont i mina axlar, men genom att jag tränat upp mina axlar under en längre period, har jag inte lika ont längre. Efter bodypumpen brukar jag nästan skaka ibland, musklerna jobbar så hårt att dom nästan känns som spagetti sedan.

Men det går över efter högst en halvtimme. Efter jag börjat träna bodypump känner jag att jag fått en stoltare hållning (något de pratar mycket om på passet) och att jag känner mig starkare. Bodypump är defenitivt något jag rekommenderar att testa i alla fall;)






Här är ex på några övningar man kan köra:

http://www.youtube.com/watch?v=j_rNm1uNW-M

 

 

 

// Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback